En vacker dag

Godkväll!
Idag vaknade vi kl 8 ungefär, det var då vi gick upp i alla fall. Nellie sov en del i min säng inatt och hon sover inte alls lika bra då som hon gör när hon får sova i sin egen säng. Det är jag som är lat och inte orkar hålla mig vaken om jag ammar henne.
Så inatt får jag skärpa mig helt enkelt.

Kl 11.45 gick vi hemifrån, skulle vara på Öppna förskolan kl 13 så vi var ute lite tidigt. Nellie var trött och behövde sova, vädret var underbart så jag tänkte att jag kunde passa på att njuta lite i solen. Jag gick längst kanalen, när Nellie somnat i vagnen satte jag mig på en bänk och tittade på människorna som var ute i solen. Det är så roligt att titta på folk (man hoppas ju ingen kollar på en själv men det gör dem säkerligen). Det finns så många olika sorters människor. Det kom en tjej gående med telefonen till örat, hon grät, tårarna rann ner för hennes kinder. Been there done that, tänkte jag. Förmodligen var hon ledsen på grund av kärlek. Man kunde liksom se det på henne. Hade det varit någon som dött eller så hade hon nog inte fortsatt gå och hon hade nog inte heller gråtit som hon gjorde (hoppas inte det var något allvarligt i alla fall).

Det kom två medelålders businessmän i kostym. Efter dem kom ytterligare två, de tillhörde nog samma företag som männen framför. Det kom ytterligare två, fast dessa var äldre grått hår, 60+ förmodar jag, de gick dock tillsammans med en kvinnlig kollega. Undrar varför hon inte gick med dem i hennes ålder? Varför var där bara en kvinna, mansdominerat företag förmodligen.

Det sprang förbi en tjej som var ute på joggingrunda, hon hade hörlurar i öronen och sjöng högt till musiken hon lyssnade på. Det hade jag aldrig vågat. Jag tänker alltid mycket när jag sitter själv i solen och tittar på människor, sprider ett lugn inom mig.

Lite bilder från idag kanske...
Knopparna på träden börjar slå ut, vackert!

 




På Öppna förskolan blev det lek och sång, Nellie åt gröt och när det var slut gick några mammor till Mormors Bageri, jag skulle på Babysim så fick hoppa över det. Men jag och Carro sprang inom Netto och jag handlade hem lite smått och gott då kylen nästan ekade. Sen promenerade jag mot simhallen vid MAS.

Babysimmet gick bra, det var bara jag & Nellie där idag så vi hade hela bassängen för oss själva. Av någon konstig anledning får jag alltid huvudvärk efter vi varit där, så ikväll blir det nog läggdags tidigt. Först ska jag se "Dating in the dark" på Kanal 5. Nellie är trött så hon kommer nog somna vid 20 idag.

Här kommer lite bilder på min sötnos från idag.


Det finns mycket att titta på när man åker vagnen.


Om man får sitta upp är det oftast kul att åka vagn.


Hej hej!


Så här kan man somna om man heter Nellie!


Hon vaknade och blev lite sur när jag satte henne bakåt.


Men somnade om igen...

Nu ska jag ta Nellie hon börjar bli rastlös.

Kanske skriver igen lite senare.

Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0