Helgen

Idag är det lördag, känns som söndag och helgen har sprungit förbi väldigt snabbt. Kom hem till Carro i förrgår efter en fika med Hanna uppe i stan. Jag och Carro gick till Ica för att handla chocklad att doppa jordgubbar i, sen gick vi ut i ödemarken för att kolla på utemöbler hos några vänner. Vi kommer dit och efter några minuter börjar regnet dugga. Vi har en bra bit hem så jag föreslår att vi går innan det börjar ösa. De andra tror det kommer bli uppehåll men jag får min vilja igenom och när vi gått i 5 minuter öser regnet ner. Men vi går vidare och kommer hem, frusna, blöta och ifrågasätter varför vi tvunget skulle gå dit där och varför det skulle börja regna.

Men man får ju ta tillfället i akt så vi gjorde varm chocklad och värmde oss i soffan. Sen blev det chockladdoppade jordgubbar, mumsens!!!

Igår gick vi en låååång promenad på 2 timmar till Limhamn för att handla lite på Willys. På vägen hem hade jag Nellie i bärselen så jag var ganska trött i ryggen när vi kom hem men var väldigt nöjd för att vi gått en så lång promenad.

Idag kom Nellies pappa och hämtade henne vid 10.30. Jag och Carro började packa ner hennes saker i kartonger, hon ska snart flytta nerför gatan till en större lägenhet. Spännande tycker jag! Nellie kom tillbaka igen vid 16.30 så idag blev det 6 timmar utan min lilla ängel. Vi promenerade till Ica för att panta flaskor och så tillbaka hem till Carro igen. Jag är helt varm om kinderna för det var så kallt i vinden idag. Nu ska vi göra mat, kyckling blir det idag. Sen ska vi väl bänka oss i soffan och se på någon film kanske.

Trevlig kväll och hoppas ni har/har haft en bra helg!
Kram


Kommentarer
Postat av: Maria

så fint du har gjort om i bloggen :)



Den är jätte good och det som är det bästa med detta receptet är att den är inte så fettande och där finns inte alls så mycket socker osv utan en enkel och simpel recept :)



plus du får tänka så här att så länge man rör på sig så spelar det ingen roll vad man äter bara man vet vart gränsen är :) det sa min läkare till min mamma då hon behövde gå ner en massa kilo.



vår helg har varit allmän seg eller jag har varit de :P annars har vi hat myss hel helgen typ :) ser utt som ni har haft det myssigt jo :) kram

2010-04-10 @ 21:26:08
URL: http://mnielsenl.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Lily

:) Fin din blogg har blivit! Men den var ju fin innan också ju!

Jo "drinken" är faktiskt god.. ett tips är att ta apro soya med vanlijsmak så blir den lite godare :)

2010-04-10 @ 21:58:31
URL: http://m4ll4n.blogg.se/
Postat av: Emma

haha jag kommer definitivt och är Nellies lekkamrat när hon blir större! :D

2010-04-11 @ 11:29:13
URL: http://gronlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0