Inbyggd klocka?

21-00
00-03
03-06

Nellie har vaknat exakt var tredje timme inatt, nästan på minuten.
02.58 var det en gång dock.

Att sova tre timmar i sträck gör att man kommer in i djupsömn för jag drömmer extremt mycket nu för tiden, förr han jag aldrig sova tillräckligt länge för att kunna drömma. Men jag drömmer flera olika drömmar per natt nu, oftast är dem utflippade.

Inatt drömde jag bland annat att vi skulle göra en present till min styvpappas mamma, vi skulle gjuta av våra händer genom att först göra handavtryck i ett gigantiskt deggolv och sen hälla i gummi som skulle stelna. (Min ena syster Rebecca är lite "korkad" vi brukar skoja med henne hemma och hon sprider mycket glädje vid middagsbordet, haha.) Hur som helst så var det hennes tur att avgjuta sina händer, jag gick iväg en stund och när jag kom tillbaka låg hela hon i degen istället för bara handen.

Resultatet av hennes avgjutning blev:


Betty Spagetti, en dockserie som mina småsystrar lekte med när dem var små.
Jag tyckte det var jättelikt Rebecca (vilket det inte är, ALLS).
Hon fick orange hår med hjärtformade klämmor lite här och var. Vi blev mycket nöjda.
Tyvärr hann jag vakna innan vi gav presenterna till Britt.
(bild lånad av: http://farm4.static.flickr.com/3060/2439222244_3604ca362b.jpg?v=0)

Undrar verkligen var drömmarna kommer från ibland,
jag har varken sett eller tänkt på någon Betty Spagetti på flera år?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0