Kort uppdatering

Hejsan!

Har gått ett tag nu så jag tänkte bara dra lite kort info här, haha!

Nellie har varit sjuk i en vecka nu, vi har bott hos min mamma igen några dagar, jag har stått och sålt grejer på Loppis med min syster (har aldrig satt min fot på ett Loppis förr så det var spännande), har tagit det lugnt och myst med Nellie. Idag åkte vi dock in till Barnakuten (vårdc. är stängt på vardagar). Vi satt och väntade i 3 timmar, alla påpekade hur glad hon var och att hon inte verkade sjuk eller må dåligt. Läkaren sa samma sak men lyssnade på lungorna och sa att hon hörde att det var pipigt, sen kollade hon öronen och utbrister: "Oj här var det öroninflamation!".¨Så nu är det antibiotikakur och luftrörsvidgande medicin som gäller en vecka framåt. Stackaren!

Vi är fortfarande hos mamma, åker hem imorgon igen och på tisdag tänkte jag att vi skulle våga oss ut bland folk igen. Vill inte att Nellie ska bli sämre!

Igår var jag och Carro på en förfest och hade jävligt roligt, det var riktigt roligt och alla släppte loss och vi spelade lite ölspel och lite sånt. De skulle vidare till Etage sen men jag och Carro har ju en plikt som kallar hemma så det var bara att bege sig hemåt och ta hand om våra små älsklingar. Tack för en lyckad kväll!

Nu ska jag snart gå och lägga mig, Nellie sover redan och tar plats i den lilla 90-sängen så jag får väl hitta ett hörn i fotänden att tränga in mig i. Sov så gott! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0