Ljusa kvällar!

Klickan är 19.15 och det är väldigt ljust ute, samma sak igår när mamma gick vid 20. Det kändes som klockan var 17 eller något sånt. Innan idag var det regnigt och grått/mörkt. För någon timme sedan valde solen att titta fram och nu är det ljust, känns som jag vänt upp och ner på dygnet enbart för ljuset lurar mig.



Nellie har redan somnat för natten, förkyldningen tar på energin så klart.
Hon får välling på kvällarna nu när det är läggdags, det mättar mycket mer men hon sover inte mycket bättre. Förhoppningsvis beror det på förkyldningen så vi får hoppas det blir bättre när hon är frisk! Min lilla ängel!

Min hy i ansiktet, eller ja i stort sett på hela kroppen, blir bara sämre och sämre.. Vet inte vad det beror på egentligen. Jag äter ju inte godis och sånt mer så det borde ju bli bättre tycker man? Många säger att sömn är viktigt för att kroppen/hyn ska må bra. Där har vi kanske boven? Som mamma får man inte mycket sömn, inte ihållande i alla fall. Man har inte alltid tid eller ork att rengöra, smörja och sköta om sin hy så det är väl en  härlig blandad kompott tyvärr!

Idag har passade jag på att lägga en ansiktsmask. Trodde Nellie skulle gallskrika men när jag tittade på henne började hon skratta. Så ansiktsmasken var en hit. Lär bli fler sånna nu i framtiden, måste börja ta hand om mitt stackars ansikte nu i alla fall. Mina händer är torra som sandpapper och dem brukade vara så lena och mjuka. Lika så mina fötter. Det är inte roligt och jag börjar bli lite deppig på grund av det. Så vi får hoppas min kropp snart återhämtar sig. Hade inte skadat om håret också återgått till sitt normala jag! Men man ska väl inte hoppas på allt för mycket?!



Hon är glad trots sin jobbiga hosta, feber och snuviga näsa.
Hon är vår lilla solstråle!

Även om någon kommer hem och är sur, exempelvis när vi är hos mamma, försvinner allt när Nellie är där och alla blir på bra humör och hon får alla att ha roligt tillsammans. Det kan behövas ibland i en stor familj med mycket temprament.

Vi är så glada att du kom in i våra liv och vi älskar dig från djupet av våra hjärtan!
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0