Lördag idag då...

Det känns inte som lördag.. Tråkigt väder och jag känner mig sjukt tråkig idag. Nellie är iväg med sin pappa som kom och hämtade henne för 30 minuter sedan ungefär. Hon är lite hostig och rasslig, hoppas det inte blir något långvarit.

Igår var vi som sagt och hjälpte Carro att flytta, till en början passade jag Nellie och Julia medan Carro & hennes mamma flyttade saker från gamla till nya fina lägenheten. Min pappa kom vid 12.45 och då kunde jag hjälpa till att packa ner mer saker, bära och packa upp. Det är roligt att flytta, skönt att få göra om allt från scratch liksom. Efter 7 timmars slit var vi rejält hungriga och både jag och Carro hade bara ätit vars 3 mackor på morgonen runt 8-9 tiden. Så vi åkte med hennes föräldrar till Vellinge och kl 20 fick vi våra efterlängtade pizzor som slank ner väldigt fort! Jag tog bussen hem kl 22. Jag blev lite irriterad på bussen på vägen hem, varför skriver jag i ett inlägg lite senare annars blir detta så långt att ingen orkar börja läsa. Haha! Nellie har vaknat var tredje timme som vanligt och vi gick upp 8.30 idag.

Bilder från min barnpassning igår:





Julia försöker ta leksaken Nellie leker med:



Och hon lyckas!

Nu slåss dem om en annan leksak:



Julia fick den...


Nellie tog den...


Julia tog tillbaka den!


Julia

----------------------------------------------------
Lika som bär?!

Rudolf Med Röda Mulen?                         Nellie?              



Nu ska jag ta ett bad som jag aldrig har tid med annars!
Sen ska jag föna håret utan att Nellie blir ledsen,
sen ska jag platta håret och sminka mig.
Ni antecknar va? (Intresseklubben)

Later!


Kommentarer
Postat av: malin

haha varför ska alltid små ha samma leksaker? :P

Nellie är ju sötare än Rudolf!!! :)

2010-04-17 @ 13:50:59
URL: http://malinebba.blogg.se/
Postat av: malin

Sv: Tack! :) Ja det jobbigaste var ju det här med natten och nattningen. Men jag har bestämt mig för att amma henne på natten så jag tar dagen först. Annars kommer nog varken jag eller Ebba orka. Har gjort om schemat lite som vi fick också så det passar oss bättre.

Angående flaskan så gapar Ebba bara för den ibland. Kanske för att jag också körde den blåsningen tidigare hehe.

2010-04-17 @ 15:48:23
URL: http://malinebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0