Aj aj aj...

Lider av huvudvärk idag, förmodligen på grund av den hemska natten jag och Nellie haft... Hon har vaknat en gång i timmen, varit gnällig och velat äta hela tiden precis som om hon inte blivit nöjd. Funderar starkt på att övergå till ersättning. Ska ju till bvc imorgon för vaccination och kontroll av Nellie så ska passa på att prata med barnmorskan då också. Men som Darya skrev i en kommentar på förra inlägget:
"Om både du och Nellie mår bättre av att hon får ersättning så tycker jag att du ska köra på det! Det finns inget viktigare än att ni mår bra och att du får sova!
En utvilad mamma är bättre än en trött!"
Och jag håller ju självklart med, dessutom behöver nog Nellie sova lite bättre också för idag har hon varit så övertrött. Sover för tillfället ute i vagnen så jag ska passa på att ta itu med lite saker, har en kartong min syster gav mig för en månad sen ungefär.. Har inte fått tummarna loss att ens se vad där är i, sjukt! Så jag ska öppna den och gå igenom innehållet.

Idag kom min kompis Elin och mötte oss vid min port, vi gick till St. Pauli Kyrka och den var sååå mysig och fin, kändes mycket mer "jag" än Petri! Så Pauli it is den 28 februari. Spännande, hoppas vår dopklänning passar annars blir det diet för Nellie. (skojade bara)
Sen gick vi till ett Café vi inte testat innan vid konserthuset, riktigt mysigt och gott var det!
Kvinnan som jobba där hade sin dotter med sig, hon var 2 år. Visade på miinsann på flera olika sätt med sina fingrar, "peace"-sättet, tummen och lillfinger-sättet, tummen och pekfinger-sättet. Väldigt imponerande ;)
Hon ville hålla Nellie hela tiden och ge henne nappen, dotten som hon kallade den. Kan inte förstå att Nellie och alla henne baby-vänner ska bli så stora en dag, springa omkring och prata obegripligt så man bara får låtsas att man förstår vad dem snackar om.

Skulle åkt hem till Darya och testat Wii med de andra mammorna men Nellie var arg, skrek och var helt hysterisk och min huvudvärk försöker få mig att avlida långsamt så jag valde att hoppa det. Måste ladda batterierna lite inför vaccinet imorgon.

Nej nu blir det till å ta en alvedon och sen får jag ta tag i den där kartongen,
får ångest varje gång jag ser hur den tittar fram bakom mitt bord.
Vi hörs senare, trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Darya

Synd att du inte kom, men jag förstår dig helt och hållet. Hoppas att det blir bättre snart! KRAM

2010-01-20 @ 23:45:40
URL: http://darya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0