Atjhoo!

Välkommen till förkylda klubben!

Jag är trött på Nellies evighetsförkyldning och nu har även jag fått en släng, ont i halsen, kliar i öronen, näsan rinner och dessa ständiga nysningar. Om Nellie mår som jag gör så tycker jag verkligen synd om henne för hon har varit täppt i näsan i mer än en månad nu! Undrar hur många paket Renässans vi har förbrukat, köpte ett nytt paket idag inklusive en nässug eller vad det heter. Hoppas på att detta ska gå över snart annars får vi två nog stänga in oss i lägenheten tills vi blir helt friska!

Jag har lyckats få Nellie att somna i sin säng ikväll, efter ganska mycket bråk. Hon är så snuttig nu, ska ligga vid bröstet  hela tiden, har hon fått bestämma hade hon klistrar ihop sig själv med bröstet tror jag. Funderar nästan på att köpa ett lösbröst som hon kan suga på istället för nappen hatar hon nu mer. Störigt!

Hur som helst så la jag ner henne och hon blev skit arg men jag tänkte:
Nej, jag ger mig inte direkt, hon skriker ju bara för att hon vill ligga vid bröstet
och jag håller på att få skavsår eller något.

Jag gick iväg till köket o slängde hennes blöja, gick tillbaka till henne, klappade på henne och sa "Mamma är här", upprepade detta 3-4 ggr och hon blev lugnare varje gång jag kom till henne till slut somnade hon. Yeey!

Igår var Jag, Carro, Darya och hennes kille Alex, Tina och våra barn på öppna förskolan vid Folkets Park. Snacka om många bebisar, haha! Det var spännande att se hur de större barnen kröp omkring och ville utforska, snart kryper våra småttingar omkring likadant. Känns lite konstigt när man tänker på det...


Carro & Julia på öppna förskolan


Lily, Benjamin, Julia och Nellie i en av "lekhagarna"


Lily & Benjamin


Overview på öppna förskolan. Där var en hel del pappor med sina barn.
Ibland såg det nästan ut som föräldrarna
tyckte det var roligare än barnen! Haha!

Idag åkte jag & Nellie till hennes farmors jobb för att fixa med dopinbjuningarna.
Blev nöjd trots att det inte blev exakt som jag hade tänkt mig.
 men får lägga mer fokus på tack-korten istället.

Tack vare min förkyldning är jag allmänt seg och hängig så jag ska faktiskt redan
krypa ner i sängen och försöka sova. Så godnatt, sov gott och dröm sött!


Kommentarer
Postat av: Caroline - Mamma till Julia

underbar bild nicole !! :p haha

krya på er!

2010-01-29 @ 22:45:32
URL: http://juliaemiliaburehed.blogg.se/
Postat av: malin

Kliar i öronen? haha :P

2010-01-30 @ 10:43:55
URL: http://rosbergmalin.blogg.se/
Postat av: Darya

krya på er!!

2010-01-30 @ 23:19:45
URL: http://darya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0