En tankeställare!

Godmiddag på er!
Jag är hemkommen från en dag, kväll och natt hos Carro. Först var vi i Lödde och jag fick förbrukat mitt sista presentkort på Gina Tricot. Det blev två tröjor:


Ser inte mycket ut för världen men är superskön, lös och mysig


Ännu en t-shirt med lite detaljer

Sen handlade vi mat och begav oss hemåt igen. Vi åt kycklingfilé, pommes och bearnaisås med stekta champingoner (eller hur det stavas) och kokt majs. Trots gummikycklingen blev det gott tycker jag!
Efter maten och lite gos med Nellie & Julia blev det let's dance tittande. Tyvärr blev soffan helt blöt av att Carro satt och dreglade över han där snubben i EMD. Mattias var det nog för det är inte Danni och jag tror inte det var Erik heller. Dreglet torkade lagom till efter vi sett New Moon och jag skulle sova på soffan. Haha!

Imorse hittade vi Nellie och Julia i Julias säng, dem chit-chatade och spanade in sängmobilen tillsammans.

 

Nu är jag hemma igen som sagt, har plockat fram lite kläder Nellie ska ha imorgon på fotograferingen... Frågan är bara vad tusan jag ska ha på mig?! Det är det stora dilemat. Får väl ha lite kläduppvisning för Nellie sen när hon vaknat och se vad hon ler mest åt.
Så får jag helt enkelt INTE ta på mig det för då ser jag nog rolig ut i dem kläderna skulle jag tro. Det är inte lätt, jag börjar bli lite nervös, hur man nu kan bli det för över en sak som ska vara för skojs skull?

Nu till den där tankeställaren... Om någon blir irriterad eller arg över något så har min mamma under hela min uppväxt alltid sagt, jag får tuppjuck eller han/hon får tuppjuck.
Igår sa Carros mamma samma sak när vi satt i bilen:
"Då får din bror tuppjuck!"
Vad fan är tuppjuck, är det när en tupp juckar?
Hur fan ser det ut och ser man verkligen ut så när man nu får tuppjuck?
Men den största frågan är nog, vem kom på det uttrycket?
Finns så många sånna konstiga uttryck...
Astrid Lindgren var rätt grym på att komma på konstiga saker..
Hujeda mig och Pilutta dig..

Nu ska jag göra lite nytta innan Nellie vaknar, ska diska lite och plocka undan alla hennes leksaker som jag förgäves försökte introducera för henne men hon fattade inte galoppen.. Jaha där ploppade upp ännu ett wierd uttryck, vadå fatta galoppen? Det säger man nog i och för sig när man rider, nu fattar ni galopp.
Det betyder att man ska börja galoppera. Ändå konstigt att man säger så...
Bla bla bla... ja jag ska sluta skriva nu!

Ta en promenad i det fina men blåsiga vädret vet jag, det ska vi göra sen!
Måste gå till affären så de tar bort larmet som de
glömde ta av på min vårjacka jag köpt.
Vi hörs sen igen, soliga kramar!


Tack för svaret Malin! Jag litar faktiskt på dem där Doktorerna, dem kan mycket! Kollade ofta på det när jag var gravid, haha! Där med vill jag avsluta med en liten bild.
Så här duktig är Nellie på att stå!


Dålig kvalité (för mörkt i rummet ;) )


Kommentarer
Postat av: Emma

hahah vad glad jag blir att någon skrattar åt mina inlägg ibland i alla fall så vet jag att lite glädje sprids! haha, ja jag kände mig faktiskt som en kriminell när jag stod där!

Nu pluggas det för fullt och jag säger till så fort jag är klar med möget och kan ses! Så duktig Nellie är, vilka framsteg. Så kul att läsa i din blogg vännen! Puss

2010-01-09 @ 15:44:19
URL: http://gronlund.blogg.se/
Postat av: malin

Jätte duktig! :)

2010-01-09 @ 15:49:46
URL: http://rosbergmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0