Guten Morgen Alle So Sammen

Nej jag läste inte tyska i skolan, det är därför det med största sannolikhet inte är rätt någonstans i den meningen men det är i alla fall så vi brukar säga hemma för det låter kul, haha!

Jag tänkte passa på att sticka in ett litet inlägg medans min ängel ligger och sover sött i min säng så detta kan bli allt från ett kort inlägg till ett ganska välfyllt sådant...

Som ni kanske läste i förra inlägget var det tvättning som större delen av min dag bestod av igår, det gick ändå bra trots att Nellie var vaken hela tiden. Fick ha henne i bärsele så hon inte skulle börja gnälla
 och jag fick båda händerna fria till tvätten.
Så här sött satt hon och tittade på hur jag slängde in och drog ut all tvätt ur maskinerna.


Sötnos

Jag var på mammaträff/Nyårsmys i måndags som jag glömt berätta om så jag tar en liten snabbgenomgång nu.
Vi är 10 mammor och 10 bebisar som brukar träffas och umgås, ibland blir det en promenad och ibland hittar vi på lite saker som nu sist... Det blev avgjutning av händer och fötter på bebisarna som Sandra sen ska fixa så det blir gips och spraya med silverfärg. Spännande!
Än så länge ser Nellies avtryck ut så här:


Nellies hand- och fotavtryck

Idag kommer min syster och hennes dotter in till Malmö igen för ett nytt försök i att hitta något att handla i stan så det blir shopping idag. Men vi satsar nog på Entré denna gången, där brukar vara mindre folk än på Mobilia.
Så om jag köper något så lägger jag upp det ikväll :)

Nellie vaknade nu, så jag ammar henne samtidigt som jag avslutar detta inlägget för
 sen får jag göra mig i ordning, vi är både lite yrvakna och slöa.

Igår var Nellie uppe i stort sett från 11-20.30 hon sov små snuttar någon gång under dagen så sammanlagt blev det kanske en timmes sömn. Hon måste varit sjukligt trött vid 20 så jag gjorde ersättning (ammar oftast hela dagarna men ger henne en flaska med ersättning på kvällen när det är "riktig" läggdags). Hon somnade som en stock och jag lade henne i vagnen sen sov hon i den till 5 imorse. Vaknade och var pigg till 6.30. Sen somnade hon igen och vaknade nu, åt och nu är hon deckad igen. Haha!

Jag filmade henne då vid 5.30 när hon var vaken och pigg...
Man kan ju inte tacka nej till hennes leende när hon vaknar och är som mysigast!

Jag försökte förgäves få upp filmklippet på Youtube och in här men det gick inte alls så jag måste helt enkelt få en lektion av Darya eller Malin snarast!!!

I nästa inlägg ska jag försöka hinna med att skriva lite om barnuppfostran och två sjuka saker som jag sett, det ena var när jag var gravid och det andra i måndags på bussen på väg till mammaträffen.. Men jag hinner inte skriva om det nu så det får bli lite senare så vi hörs sen igen!

Ha en bra dag!
Carpe Diem









Kommentarer
Postat av: Darya

Som sagt, jag hjälper dig gärna! :)

2010-01-06 @ 12:05:29
URL: http://darya.blogg.se/
Postat av: malin

hehe ja Darya fick förklara för mig med :)

2010-01-06 @ 19:37:47
URL: http://rosbergmalin.blogg.se/
Postat av: malin

Var hittade du detta? Spännande, hade velat läsa vad det står om Nellie :D Kram



Hej! Jag svarade på några frågor i en tävling så kom det fram vad barnet verkade ha för tecken när man svarade. Och vi prickade rätt. hehe. Kram

Länk till testet.

http://www.euroads.se/sites/se/surveys/48/survey.php?medieid=753&advertid=23566&earc=

2010-01-07 @ 09:21:01
URL: http://rosbergmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0