Länge sen sist...

Det är tre dagar sedan jag uppdaterade bloggen, så jag kanske ska börja med att säga att jag haft en välbehövlig datorpaus. Har kollat min facebook via telefonen men det är i princip allt. Har startat datorn någon gång men bara låtit den stå, tittat på den och vänt bort blicken. Sen har jag bara stängt igen locket och gjort något annat.

Senast jag skrev här var i lördags, då hade jag kommit hem från mamma och Nellie ville inte sova i sängen som jag hade hoppats. På söndagen var vi först hemma och gjorde INGENTING, tog det bara extremt lungt till underbara Emma kom lite över 15 för att hälsa på oss innan hon skulle till Örnsköldsvik dagen därpå.
Hon hade med sig fina tulpaner och ett chocklad, så gulligt.
Tack gumman, tulpanerna står så fint på mitt bord och har börjat öppna sig! 

16.30  kom min mamma för att köra mig och Nellie till min mormor i Trelleborg. Hon hade bjudit in mig, min syster och vår kusin Jenny inklusive barn på julgransplundring.
Det var trevligt, dock första gången min kusin träffade Nellie. Hon är 3 månader snart men det är få i min släkt som behagat sig att ens gratulera... Sorgligt när jag tänker på det. Förr firade vi alltid jul, midsommar och alla födelsedagar tillsammans, vi var en stor familj. Det är så jävla tråkigt att man ska splitras pga en.. eller två personer.
Ska i alla fall bjuda alla på Nellies dop, får se vem som är stark nog att visa sig där då.
Jag tänker inte vara den svaga, jag vill ha det som det var förr.
Anyway... Nellie somnade när vi åkte från min mormor kl 19, fortsatte sova när vi kom hem i sin bilbarnstol och sov i den till 01.30! Det måste varit extremt obekvämt tycker jag men hon måste onekligen gillat det annars hade hon nog vaknat tidigare. Hon åt, somnade om vaknade en gång 6.30 och ville då vara vaken. Jag var trött så klart men man kan inte motstå det underbara leendet så vi gick upp och tittade på tv en stund sen somnade hon igen.

Sen var det dags att göra sig i ordning för mammaträff hemma hos Emilia i Tygelsjö. 
Det var trevligt men tyvärr var det inte många som kunde komma utan det blev bara Emilia, Danni, Jag, Carro & Sandra. Men det kändes ändå lite kaosartat, bebisarna gnällde om vart annat så det var nog bara skönt att inte alla kom. Vi var hemma vid 18 tiden, jag åt och sen satt vi bara och mös i soffan jag och min lilla älskling. 

Har gått och lagt mig lite tidgare dessa dagar men jag har inte kunnat somna hur mycket jag än försökt. Tankarna har bara snurrat runt i mitt huvud, allt mellan himmel och jord har velat passera min stackars hjärna precis när jag bestämt mig för att sova.
Det är så tröttsamt...

Så klart har Nellie vaknat varannan timme dessa nätter så sömnen är ju inget vi kan hänga i granen direkt. Har faktiskt inte gett henne någon ersättning alls sen i lördags vilket jag ser lite som en "vinst". Trodde det skulle vara mycket svårt men det har ju gått helt okej. Hade lite ersättning kvar bara så idag gav jag henne 120ml och jag har nog inte sett henne så tillfredställd på väldigt länge. Hon vaknade inte för något, normalt hade hon vaknat så fort jag rört en tå men nu kunde jag kravla mig ur sängen med henne i famnen, gå ut och lägga henne i vagnen och hon sover än.
Så frågan är ju om jag ska sluta helt med ersättningen eller inte?
Får se hur länge hon sover nu, hon somnade 20.20 så håll tummarna.

Idag har vi varit uppe i stan och lunchat med min mamma och Åsa, jag åt dock ingenting då för sen kom min pappa och bjöd mig på lunch, tack pappa!
På vägen hem gick vi in om St. Petri kyrka där Nellie eventuellt ska döpas men jag vet inte, gillar inte riktigt dopfundet. :/ Ska till St. Pauli kyrka imorgon och se om jag trivs bättre där.

Oj oj oj, babbel babbel... Känns som ett extremt ointressant inlägg detta men
so it may be for today.

Nu ska jag åter kämpa mig till sömns och hoppas att John Blund är snabbare än de där jobbiga tankarna denna gången. Tror dock jag får trötta ut mig själv med lite Petville-mög på facebook och lite Sudoku på min telefon innan jag ger min in i den kampen...

Sov gott mina fina vänner!
Kram




Fan också, låter som hon vaknar nu! Hoppas hon drömmer men det låter mer som vaketgnäll!


Kommentarer
Postat av: Darya

Om både du och Nellie mår bättre av att hon får ersättning så tycker jag att du ska köra på det! Det finns inget viktigare än att ni mår bra och att du får sova! En utvilad mamma är bättre än en trött!



Ses imorrn :)

2010-01-19 @ 23:16:06
URL: http://darya.blogg.se/
Postat av: malin

Instämmer med Darya...gör det som känns bäst för er!

2010-01-20 @ 09:12:35
URL: http://rosbergmalin.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad bra att tulpanerna öppnat sig, så mycket finare då! :) Var så kul att träffa er gumman även om det bara var för en stund! Puss

2010-01-20 @ 17:24:25
URL: http://gronlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0