När det inte blir riktigt som man tänkt sig..

..får man göra det bästa av dagen ändå!

Danni ringde mig kl 10 och meddelade att hon hade punktering på bilen så hon kunde inte ta sig från Arrie till Malmö idag, vi får hoppas hon fått nytt deck till på måndag då mammorna ska träffas hos Malin.
Jag ska med Carro och hennes mamma till Lödde sen får vi se om jag åker med Carro hem eller hur vi gör.

Jag tänkte försöka låta Nellie ligga i sitt babygym lite oftare och leka själv, så hon kan börja utforska händerna och fötterna lite. Men hon hatar att ligga ner, knappt att sitta lutad mot en kudde gör henne nöjd. Helst ska hon stå upp eller sitta i knät så hon har ryggen fri. Det är ju bra men vissa säger att man inte ska låta så små bebisar stå för mycket, jag blir inte riktigt klok för vill hon stå kan hon väl få stå. Hon sätter sig ju ner när hon blir trött...
Om Nellie halvligger i sängen eller soffan brukar jag hålla i hennes händer sen dra henne mot mig till sittande sen skjuter hon ifrån med benen och kommer upp i stående men idag går hon direkt till stående.
Den 28 december blev hon 2 månader gammal.
Kanske är det för tidigt att börja med sånt? Vad tror ni?

På söndag har jag tid hos Model Lab uppe i stan. Fick en tid hos dem i oktober när Nellie nyss var född, de ringer alltid några dagar innan för att se hur många man blir som kommer, sa att jag inte kunde då för jag nyss fått barn. Jag fick en ny tid i början på december som jag också fick ändra för jag hade helt glömt bort det, sa att jag skulle till BVC, hehe. Sen satte vi ny tid nu den 13 januari. Vilket jag självklart också glömt bort men jag kunde ju inte ändra tiden igen så när de frågade hur många som skulle komma sa jag:
- Ehmmm... jaa.... tre stycken blir vi, tre!
Eftersom jag var hos Carro och Danni var där så tänkte jag att dem kunde följa med om dem ville.
Jag tror personalen på Model Lab kommer bli smått chockade när det kommer tre mammor med vars en bebis, kanske ska ringa och förvarna dem? Haha!

Nu är det dags att klä den lilla och fixa till mig så mycket jag nu orkar, Nellie är dessutom inte på topphumör idag så vi får se hur det går!

Ser ut som det är sol ute så passa på och njut!
Kram




Kommentarer
Postat av: malin

Det här med att stå. Vissa säger att dom blir hjulbenta av att belasta benen för tidigt. MEN. Jag såg på programmet Doctors på tv4 där dom sa att det var en myt. Det skulle inte vara någon fara om barnen inte belasta onormalt mycket. Jag låter Ebba stå när hon vill.

2010-01-09 @ 10:28:17
URL: http://rosbergmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0