Nyss hemkommen...

..från en supermysig mammaträff hos Carro!

Vi skulle börja dagen med en promenad, det var ju svinkallt ute så en del valde att gå tillbaka i förväg (även pga ledsna bebisar) men så här såg det ut i början när alla vandrade tillsammans.

7 mammor på vift med vagnar (bara 6 i bild jag tar bilden)

(akrobaterna längst fram är Carro & Danni)

Nellie var en av bebisarna som protesterade men efter att jag fått låna en "specialfilt" av Danni som är köpt i tyskland så lugnade hon ner sig och somnade i min famn. Sen kunde jag lägga ner henne i vagnen och gå vidare. När vi kom hem till Carro efter promenaden var vi aningen frusna så vi värmde oss med nybakta scones och varm o'boy. Supergott efter att ha varit ute en stund!


Ursäkta den dåliga kvaliten men jag tog inte så många bilder tyvärr..

Carro har en superbra babysitter som de flesta bebisar älskar, Nellie är så klart en av dem så jag passade på att smygfilma henne när hon satt där och roade sig själv. Har funderat på att sno med dem hem några gånger men jag tror nog att Carro hade märkt det och Julia hade säkert blivit ledsen, haha
.

Darya lärde mig hur det här med filmklipp fungerar som ni kanske märker, så nu kan jag lägga in klipp på Nellie då och då, har ju lovat två klipp som jag inte lyckats få in än men jag lägger in dem i ett separat inlägg.
Tack Darya!

"Jaha nu får du ju berätta var man hittar sånna man kan gifta sig med." / sa Carro till Danni som är gift.
Ja.. Det hade varit bra om dem liksom fanns samlade på ett ställe så man bara kunde gå dig och välja en i högen man tyckte verkade bra. Men tyvärr går det inte riktigt till så, haha.
Speciellt inte nu när man har ett litet barn.


Så här glad var Nellie för att vi träffade alla bebisarna och deras mammor idag:


(Julia rör sig så klart precis på denna bilden så förlåt Julia att jag lägger upp denna men Nellie var så söt)

Innan har jag skrivit i ett inlägg att jag anser att jag borde bli sponsrad av något företag som gör ljus... Någon har tydligen hört min lilla bön för när jag kom hem idag hängde det en påse på min ytterdörr. Från malmö City... I låg där två paket med vita höga ljus! Man tackar minsann, supergulligt ju, men lite lustigt!

Nu ska jag försöka få lite sömn innan den lilla vaknar och vill ha mat igen. Hon har sovit två timmar nu så vi får se hur länge det håller. Jag hoppas på ett par timmar till!

Godnatt, dröm sött!

Imorgon ska jag, Carro & Danni ses och gå runt i affärer lite.
Jag har bara tjatat om Carro & Danni idag känner jag, haha.
Undrar hur många gånger jag nämnt Carro i detta inlägget. Någon som orkar räkna? Carro herself kanske?



Kommentarer
Postat av: Carro

hahahahahahahahahahaha .. det finns ingen roligare än du :D

2010-01-08 @ 00:00:00
URL: http://juliaemiliaburehed.blogg.se/
Postat av: Carro

men 10 gånger har du nämnt mig.. men jag klagar inte :D haha

2010-01-08 @ 00:00:41
URL: http://juliaemiliaburehed.blogg.se/
Postat av: Emma

Nellie är ju bara så underbart söt! Vi får se till att ses innan jag åker gumman! Håller på att plugga för fullt inför tenta, men vi måste hitta en dag. Far ju upp igen den 18:e. Puss

2010-01-09 @ 02:26:04
URL: http://gronlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0