Snart ska vi på mammaträff..

.. det vankas mamma-bebis-fika hos Malin idag!
Ska bli supermysigt och kul att se hur Malin bor eftersom jag inte
kunde komma de gånger hon bjudit hem tidigare.
Ska försöka ta lite bilder så ni får se hur vi haft det sen ikväll.

Man märker att bebisars minne inte räcker så där superlångt. Vi var hos min mamma igår
och det tog ett bra tag innan Nellie kände igen henne och vågade bjuda på ett leende.
Annars brukar det komma så fort hon får syn på sin mormor.

Amning är inte alltid det lättaste, de senaste dagarna tycker jag det går mindre o mindre bra. Nellie äter heeela tiden (tycker jag) och ligger bara och skriker.
Precis som hon inte blir nöjd.
Det känns som brösten är helt tömda på mjölk för hon suger och suger
men sväljer inte så mycket när hon ätit en stund. 
Oftasta bytar jag då sida, det går bättre igen men sen är det samma visa när hon ätit lite.
Förr kräkte hon aldrig men nu tycker jag hon kräker en hel del tyvärr,
det borde ju betyda att hon ändå får tillräckligt med mat!
Jag har gett ersättning ibland på kvällarna när det är dags att sova för kvällen.
Så jag vet inte om hon tycker det kommer för lite mjölk i jämförelse.  
Äsch, får försöka sluta med ersättningen helt ett tag och se om det blir bättre annars börja med mer ersättning. Kan ju ringa BVC och höra med dem också.

Nu ska jag klä mig och klä lilla Gnellie, aka Nellie, innan Danni hämtar upp oss.
Tänkte bjuda på två videoklipp jag lovat tidigare:


 




Kommentarer
Postat av: malin

Ses snart :)

2010-01-11 @ 13:12:45
URL: http://rosbergmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0