Tidig Morgon = Tidig Kväll

Har nyss gett Nellie mat, gav henne ersättning fast jag tänkt sluta med det för att se om hon blir bättre men jag känner att jag skulle behöva sova ordentligt inatt. Ska se om hon sover bättre nu när jag gav ersättning och har lagt henne i vagnen där hon brukar sova bra. Hon hatar spjälsängen men vagnen går bra. Nu håller vi tummarna för att hon sover där några timmar så vi slipper slåss om plats i sängen!

När Nellie vaknade efter att hon somnat om på morgonen satt vi och mös i soffan en stund.

(handen är supergod!)

Vi gick hemifrån halv två, slängde sopor, gick och fick larmet borttaget på jackan jag köpt, tog ut 18kr för min pant jag glömt göra innan, tog bussen till limhamn, handlade lite på Willys och gick till Mvc.
Det var faktiskt kul att träffa min barnmorska igen, att få berätta om förlossning, mammalivet och hur jag har det. Kändes som hon brydde sig och hon var väldigt positiv. Hon läste igenom min förlossningsjournal med mig. Det var på ett ungefär som jag mindes men en del stämde inte helt. Man är ju i en annan värld när man föder så det är inte konstigt att man inte minns exakt allt. Jag trodde att jag krystat en timme men det var bara en halvtimme. Tänkte ta och skriva min förlossningsberättelse mer genomgående någon dag inom det närmsta. Ska bli kul att se vad jag minns, kommer lite minnesluckor som fylls ut då och då. Jag hoppade över den gynekologiska delen av återbesöket eftersom min mens så klart kom igår och det känns inte så kul att ligga i gyn-stolen då precis, sen tyckte jag inte att det behövdes ändå för allt fungerar bra! 
Nellie sov från det att vi gick hemifrån, genom hela besöket och hela vägen hem igen. Jag fick till och med lite tid att börja på maten, pasta och lax i en" såsgryta", smaskens.
När jag skulle äta satt hon snällt i babysittern och tittade på sin prtabla sängmobil.


(Pepparkakor, mjölk, tända ljus och min ängel på en och samma bild. Ungefär så såg min kväll ut idag!)

 Men sen skulle hon äta och då börjades det igen, dra, släppa, skrika osv. Dock inte så extremt som de senaste dagarna men vi får se hur det är imorgon.
Jag har inte tänt ljus på länge så jag slog på stort och tände ljus lite överallt och Nellie älskade det för hon satt och tittade med stora ögon på alla ljusen.

 

 Vi busade lite och sjöng sånger.. eller vi och vi men jag sjöng och hon log. Inte för det var någon skönsång precis men kul var det nog. "Mormors lilla kråka skulle ut och åka.." &"Vem kan segla för uuuuutan vind, vem kan rooo utaaan åååror..." Mor-och-dotter-mys!
När hon blev gnällig gav jag henne nappen, satte henne lutad mot mina ben och så somnade hon av sig själv.
 


Jag tänkte passa på att få lite sömn jag med nu när jag är så trött, kommer nog ligga och tänka i någon timme till men jag skulle verkligen uppskatta om tankarna höll sig borta till imorgon eller någon annan dag då jag är i mindre behov att sova ut.
Men som sagt så kommer förlossningsberättelse och mer om hur det var på återbesöket så fort jag hinner skriva ner allt och så!

Sov gott och dröm sött!
Jag längtar tills jag somnar!
Hihi


Kommentarer
Postat av: Darya

Låter som en mysig dag :) Sov så gott!

2010-01-12 @ 22:59:37
URL: http://darya.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken härlig dag, Nicole! Så mysigt med tända ljus också. Sov så gott! Puss

2010-01-13 @ 01:25:23
URL: http://gronlund.blogg.se/
Postat av: Lucia

Ohh vad härligt ni har det tillsammans...Blir nästan lite avis =) hihi.



Ja min plutt vill bara dansa på tårna annars är det inte lika kul =)



Sovgott// Kram

2010-01-13 @ 18:40:53
URL: http://prinsessbell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0