Tidig Morgon

Det har varit en riktigt dålig natt, jag förstår inte vad det är med Nellie. Jag hatar när det blir dags för amning nu för tiden, jag känner riktigt hur jag vill krypa ur min kropp och gå iväg tills hon slutat dra sönder bröstvårtorna, släppa taget, skrika, ta nytt tag, dra, släppa, skrika osv. Det börjar göra riktigt jävla ont nu och jag känner bara hur min energi tar slut eftersom hon dessutom vaknar varannan timme natten igenom och vill äta, jag vill inte amma henne när hon håller på så, men hon måste ju få mat så det är bara att bita ihop och andas djupa andetag. Hoppas detta bara är en fas som snart går över
för jag kommer annars ge upp och övergå helt till ersättning!
Var tog dagarna vägen då hon sov från 20.30-05.00 och sen somnade igen?
Nu vaknade hon sist halv åtta och jag ville i princip lägga mig på golvet, sparka med benen och gråta som ett litet barn kan göra ibland. Men nu är det jag som är mamman och ska föregå med gott exempel så det var bara att pussa på henne, byta blöja,
prata lite med henne och le så gott jag förmådde.
Och nu sover hon så klart... Jag? Nej, jag kan inte somna! Nu är jag ju uppe så då kan jag lika väl göra sånt jag inte hinner när hon vaknar nästa gång.  

Ska till barnmorskan idag som sagt, kl 14.45 har jag tid hos henne. Man behöver väl inte duscha och göra sig fin bara för man ska dit? I vilket fall som helst så orkar jag inte det idag! Jag tänker helt enkelt ha en extrem slappdag, ta mig dit och prata med henne sen hem, äta något och glo på tv. Kanske kan jag sova när Nellie somnar sen idag, hade behövt det!
Hade inte heller tackat nej till lite massage, spa och avslappning!


Jag hade somnat på fem röda


Kommentarer
Postat av: Caroline - Mamma till Julia

åh va jobbigt. det e bara en period och vi får hoppas att den går över snart !!

2010-01-12 @ 11:53:03
URL: http://juliaemiliaburehed.blogg.se/
Postat av: Emelie

Kämpa på du starka fina människa!!!!

2010-01-12 @ 12:43:14
Postat av: malin

Om du har väldigt ont när du ammar kan du testa amningsnapp. Jag fick jätte stora sår i början som blev infekterade. Och sådan napp hjälper jätte bra mot smärtan. Dom finns på apoteket. Hoppas det löser sig snart. Kram

2010-01-12 @ 13:06:41
URL: http://rosbergmalin.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, visst är det snyggt! Himmel och pannkaka, tänk om man hade en pojkvän man fick klä på... haha! Får nöja mig med det näst bästa :D

2010-01-12 @ 14:09:09
URL: http://gronlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

låter jobbigt för dig.. Fanny var likadan innan.. tillslut pallade jag inte mer och började ge mer och mer ersättning.. men fortsätt kämpa =)

2010-01-12 @ 21:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0