Trött och mätt efter mammaträff

Då har jag fått lite mat i magen medans Nellie suttit snällt i babysittern och tittat på sin sängmobil, hon sitter fortfarande där lugnt och fint
så jag tänkte passa på att berätta lite om dagen så här långt...
Som sagt har vi varit på mammaträff hemma hos Malin, det var lika trevligt som alltid, mycket prat och diskussioner om det ena och det andra. Både Fanny (Emilias dotter) och Ebba (Malins dotter) börjar bli stora flickor. De satt och petade på varandra och gav då och då ifrån sig lite bebisljud. Så gulligt :D

Nellie sov sig igenom hela träffen i princip, från 14-16.
När hon äntligen vaknade skulle de flesta bege sig
men dem fick en liten skymt av henne i alla fall.

Jag fick inga jättebra bilder men här är dem jag hann ta:







Som tur var tog de andra mammorna lite fler bilder som man kanske kan få sen!

Imorgon ska jag till min barnmorska på återbesök, lite nervöst men det ska ändå bli kul att se vad hon säger och att hon ska få träffa Nellie. Undrar om det blir gynekologisk undersökning också, jag har ju så klart fått min mens idag så det får vi kanske hoppa i så fall. Men allt verkar bra där nere enligt mig, haha.
Borde väl göra mer knipövningar men det är ju inte något roligt och jag glömmer det jämt, aja baja!

Nellie bråkar vid varje måltid, jag borde kanske försöka pumpa ut
 och se hur mycket hon får i sig och så..?
Får se vad barnmorskan på MVC säger imorgon.

Jag måste ta tag i dop-planering imorgon, vi har en dopklänning som går i släkten och jag vill gärna att Nellie ska komma i den när det är dags för dop. Jag vet ingenting om hur det fungerar men det ger sig väl när jag sätter igång och ringer runt till kyrkan och sånt. Dem om någon borde ju kunna ge mig svar.

Nu ska jag mysa med Nellie lite, hon har ätit och prata med mig lite sedan jag började skriva detta inlägget. Det har närmare bestämt tagit en timme att skriva detta! Haha.
Så blir det när man har barn ;)


Kommentarer
Postat av: malin

Tack för idag! :)

2010-01-11 @ 20:51:36
URL: http://rosbergmalin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh blir det dop ändå? :) Mysigt!! Ses förhoppningsvis ons el tors. Kramis!

2010-01-11 @ 21:16:43
Postat av: Emelie

Mitt namn kom inte med. :P

2010-01-11 @ 21:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0