Varför blir man SENIL när man får barn?!!!

Det är fan en viktig fråga att beaka.. och viktigt att informera om innan barnet är fött tycker jag så mammorna (och pappaorna och alla runt omkring faktiskt) kan förbereda sig på
detta hemska fenomen!!!

Det är helt sjukt att man kan bli så förvirrad bara för att man nu mer har ett barn att fokusera på... Men ändå ska man vara duktig och hinna en miljon andra saker, träffa alla vänner/släktingar och göra något hela tiden. Sen tar man på sig ännu en sak för skojs skulll.. bloggen, är man då som jag senil och vill så mycket så glömmer man lätt bort att uppdatera. Haha! Men då är det tur att man har en liten Carro som sitter och håller koll på det åt en ;)
Tre dagar har det gått sen senaste inlägget, skamligt eller hur Carro, haha! :D

Idag stod detta på schemat:
Tvätta 12-17
Pappa ska komma hit och fika en snabbis
Emma ska komma hit
Macan och jag ska ut och gå vid 18 tiden
Jag och Max ska träffa en kille på värnhem kl 21 och köpa en telefon

Så här blev det:
Jag tvättade 12-17
Pappa kom med fika
Emma var bakis och jag kände mig stressad med tusen saker på schemat ändå och vi bestämde att ta det en annan dag. Så jag tänker: Puuh skönt då har ja till kl 21 på mig att se till att Nellie är trött så hon sover länge sen.
Vilket medför att jag glömmer bort Macan, ja, snällt va?!
Han smsar och frågar var vi ska ses, haha ooops! Han får komma hit för jag orkar inte bege mig ut i kylan en gång för mycket idag...
Sen bär de av till värnhem för att fixa telefonen jag.. Om jag nu inte glömmer det vill säga.

En annan sak!!!
Varför... VARFÖR...
Gör man alltid så här:
Hmm detta är viktigt att jag inte tappar bort så jag lägger det här, skitbra nu vet jag exakt var jag har den!
För att bara helt glömma bort var faaan det var man la den... Det är så irriterande.
Eller det kanske bara är jag som gör så?!
Nu e jag av med 3 trisslotter som det var vinst på och jag skulle ta ut det och lägga det i Nellies sparbössa. Men vaar har jag lagt dem? Jag hittar inte dem någonstans, är det någon som vet??!
Haha, blir så trött på mig själv.

Jag glömmer även ständigt mitt nyårslöfte: Inte äta godis på vardagar
Det slinker ner en och annan godsak sen kommer jag plötsligt på, fan jag fick ju inte äta sån här på vardagarna! Damn it! No more Nicole, no more!
Men upprepar det ändå gång på gång, igår va de nobless-choklad och idag var det prinsessbakelse och chockladboll. Det är katastrof! Ännu mer anledning att se till att träningen blir av MINST en gång i veckan.

Jag märker att jag inte bloggat på länge för orden bara flyger ur mig huvud, ut i händerna, ner på tangenterna och upp på skrämen! Så sorry om detta blir väldigt babbligt men jag måste bara få allt ur mig så jag kan andas igen!

Pust, höll typ andan när jag skrev det sista stycket, haha!
Jag minns i alla fall varför jag gick journalistik på gymnasiet (text hette det i och för sig men sak samma). Jag älskar att skriva och utrycka mig svart på vitt. Är mindre bra på att snacka, men tur är nog det eftersom jag bor själv med Nellie, hon hade fått sår i öronen!

Nej nu måste jag avsluta för denna gången innan Macan kommer instormandes.
Har en hel lista med saker jag vill skriva om och ta upp men en sak i sänder.. Har ju all tid i världen att skriva här igen liksom ;)

Mvc - återbesök, om en vecka, icke att förglömma!!!

See you later aligator!




Kommentarer
Postat av: Emma

Hahah som det kan bli vännen, du kanske måste börja skriva upp dagens "To do" och hoppas på att du bara är tillfälligt senil :P

2010-01-05 @ 21:06:27
URL: http://gronlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0