What to do today?

Godmorgon.. eller det är väl mer Godmiddag nu. Vi har varit vakna sen nio ungefär, Nellie har lekt i babygymmet, tränat nacken genom att ligga på magen och badat. Det där med att träna nacken är ingen hit, hon gillar det inte alls utan blir mest arg. Hon drar ihop benen som om hon vill krypa men armarna sviker henne så hon ligger liksom platt på bröstet med benen vikta in under magen. Får försöka träna mer och till slut kommer armarna också med förhoppningsvis. Bada älskar hon ju däremot, så tänkte belöna henne med bad efter träningen. Hon sprattlar som en fisk på torra land och pratar för sig själv,
ni har ju sett på de videos jag lagt upp tidigare!

Idag skulle min syster kommit in på besök men vi får väl se hur det blir med det, fick nyss sms att hon somnat kl 5 och fortfarande sover (ja inte när hon smsade kanske men innan och efter, haha) Annars tänkte jag nog försöka bege mig upp i stan och förbruka de sista presentkortet på Åhléns. Blir nog bara Schampoo, Balsam och lite sånt nödvändigt.

Igår önskade jag att det låg någon bredvid mig och höll om mig i sängen, saknade den där mysiga familjekänslan. Tids nog kommer jag säkert få uppleva det ändå, men vissa dagar är lite jobbigare än andra. Ibland är jag supernöjd som det är, bara jag och min lilla älskling, men man saknar ändå den där vuxna uppskattningen och hela den biten. När man träffar mammakompisarna, andra vänner och gör saker tänker man inte på det och är nöjd med allt precis som det är. När man sen kommer hem till den tomma lägenheten, det är då verkligheten slår till en på armen lite lätt. Nä, nu ska jag inte sitta här och beklaga mig, jag har ju min ängel och vi har det bra själva ändå! Jag har ju mina vänner och min släkt/familj, det är ju det som är viktigast, eller hur? Man får hålla sig sysselsatt så man inte grubblar sönder de få hjärnceller som graviditeten och mammalivet redan tagit ifrån en.

Känns som ammandet börjar bli bättre sakta men säkert, tror hon ville öka upp produktionen eller något sånt. För nu kommer det mer mjölk och hon sov lite länge stunder inatt. Först vaknade hon 3 sen 6 och 9.
Hon somnade vid 22-23 igår så det tycker jag är godkänt.

Tror jag ska gå en lång och rask promenad idag, bränna lite kalorier och få upp flåset. Känner för att springa tills jag inte orkar mer men jag tror det får vänta till jag börjat träna lite, hade väl orkat springa till Caroli sen hade det satt stopp, haha!
Darya får ja komma och prova wii nån dag? ;)

Nej nu ska ja plocka upp den lilla ur badet och så ska vi klä på oss
 och göra något vettigt av denna dagen!

Ha det fint! Kram


Kommentarer
Postat av: Love Oliwers mamma <3

Hej :)

Åhh va roligt att du hittade tbx hit :)

Åhh va kul, grattis till din dotter :) Hur känns de?:) Taaack och Oliwer tackar också :)

Kram Love

2010-01-14 @ 12:19:53
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/
Postat av: Jenny Andersson

Vad kul att du läser min blogg =) Brukar faktiskt läsa din med, som jag hitta via carro även jag...



Hoppas ni får en fin dag !

KRam

2010-01-14 @ 12:37:59
URL: http://jennylovesyou.blogg.se/
Postat av: Darya

Du är välkommen närsomhelst! :)

2010-01-14 @ 12:53:05
URL: http://darya.blogg.se/
Postat av: Jenny Andersson

Jag är tillsammans med Julias pappas kusin =) Så det är så jagg känner söta Carro hehe



Kram

2010-01-14 @ 23:10:17
URL: http://jennylovesyou.blogg.se/
Postat av: Love Oliwers mamma <3

Men va sköönt och roligt för er :) Och Oliwer var inte heller planerad utan kom som en överraskning :)

Åhhh tack du :) va gullig du är :)

Ja du får läsa på lite hehe kram Love

2010-01-14 @ 23:20:20
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0