Håll i hatten

Idag har jag lagat mat till mig själv, det är INTE kul men jag gjorde det ändå. Blir roligare sen när Nellie kan äta samma mat som jag men utan saltet. Idag fick hon bara smaka en sked potatis för när hon ser att man äter sitter hon och uhmuhmuhmar sidan om för hon vill smaka. Det är så sött, dem utvecklas för fort de små.



Igår var jag sjukt godis sugen, idag är jag sjukt godis sugen och har varit hela dagen. Men det är lika bra att inse, syndar jag en liten minigång med lite godis kommer jag vara fast i godisberoendet igen! Det är bara till att bita ihop, slå sig på fingrarna och tänka på något annat varje gång man känner sötsuget. Så idag blir det:



Ja, kan ni gissa vad jag ska äta?

Nellie sover i sin säng nu, redan kl 19 började hon visa att hon ville sova. Har man henne i knät med ryggen mot sig så vänder hon sig bakåt och för ansiktet mot ens bröst och gnäller lite. Så gör hon om och om igen. Jag lyckades distrahera henne till 19.30.
Gav henne en flaska ersättning, det blev ingen gröt idag. Men nu nannar hon gott!

Nu ska jag göra ordning tillbehör till bilden ovan, lägga mig i soffan
och glo på tv. Efterlyst ska handla om Malmö ikväll.
Spännande.

Trevlig kväll


Kommentarer
Postat av: maria

kan säga som så här att jag hade samma problem med båda barnen ..och jag kan tänka mig att du viker dig lite man känner sig jätte skuld känslig när man hör dom gråta så mycket :( inte kul alls jag låste in mig i toan ett tag med mp3 spelaren för att inte mitt mamma hjärta skall behöva gå i tusen bitar :(



testa detta för detta funkade jätte bra oxå med prinsen ett bra tag, han fick en filt vanlig tun baby filt att krama om sedan la jag honom på sidan och filten lite över huvudet blir lite myss myss sedan satt jag brevid och slog nätt på gumpen och sjöng.



hon söker tryckhet verkar det som och hon är fortfarande liten men snart hittar du ett bra sätt så hon somnar själv skall du se ge inte upp bara :) kram

2010-03-17 @ 21:10:30
URL: http://mnielsenl.blogg.se/
Postat av: maria

juste glömde skriva att om nån kille hade vågat röra min sessa jag hade snipsat honom hahaha låter hemskt men fy hur tänker folk ens nu för tiden :( hon var bara ett litet oskyldigt barn

2010-03-17 @ 21:11:38
URL: http://mnielsenl.blogg.se/
Postat av: THERESE

VAD SKÖNT ATT NELLIE BÖRJAR FÅ RUTINER =)

2010-03-17 @ 21:30:51
Postat av: Aliana - Gift 2-barns mamma! :)

Ser ut som nåt dillaktig.. ser jäkligt gott ut! Lust att ge mig receptet? :P Kram kram

2010-03-18 @ 12:09:27
URL: http://alianalohmeier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0