Igår..

gick jag upp tidigt för att slänga in tvätten i maskinen sen blev det gröt till både mig och Nellie. Min frukost består antingen av en skål Kellogs special K red berries eller en tallrik havregrynsgröt med katrinplommon klippta i bitar för att få lite godare smak. Så det blev havregryn igår och Nellie fick ½ dl banangröt som hon älskar. Var klar med tvätten när min pappa kom hit vid 11.30. Hoppade in i duschen och vi tog sen en promenad mot Entré för att gå på Swedbank och öppna ett konto till Nellie. Det blev ett fondkonto, Kaptialförsäkning. Där kommer jag sätta in en fast summa varje månad och sätta in pengar hon fått i doppresent, får i födelsedagspresent och etc. Känns skönt att ha kommit ïgång med det och har det på autogiro också.

Efter mötet på banken gick vi in på Entré för lite Indisk lunch, Chicken Tikka Masala, mumsigt. Var inne en snabb sväng på jobb och sa hej också sen begav vi oss hem igen för att packa och byta om inför Babysim.

Väntade på Danni och hennes man och vi var lite stressade, i alla fall jag och Danni. Snabbt in och byta om men vi blev fundersamma när inga andra mammor bytte om, där var ett gäng men de klädde på sig vanliga kläder och var redan blöta i håret. Vi gick in till bassängen när vi bytt om och där stod två ledare vid bassängkanten, men inga andra mammor. "Är det bara vi eller har vi tagit fel tid" tänkte vi då.
Mycket riktigt var det bara vi två som var anmälda till den gruppen. Om vi vill kan vi börja i gruppen efter oss, där var 5 st anmälda eller så kan vi gå kvar i vår egen minigrupp. Så det ska vi fundera på till nästa gång.

Utvärdering av Babysim - Poolen var ganska liten, den hade 3 djup 130 cm, 150 cm och 170 cm. Jag är bara 160 cm och Danni är väl 165 så vi får ju hålla oss till 130 djupet. Den delen var mycket liten så om vi då ska vara 7 st i bassängen tror jag det blir väldigt trångt... Så får se hur vi gör med den saken.
Ledarna var snälla och lugna, vi sjöng några små sånger med rörelser till. Nellie tyckte det var roligt och skrattade i början.
Vi var i vattnet i 20 minuter ungefär nu första gången för att det inte skulle bli för mycket för de små. När jag och Carro var och badade själva med Nellie och Julia var vi i vattnet i en timme, hmm.32 gradigt vatten, skönt! 990 :- för 9 ggr.
Ger det ett Godkänt än så länge, får hoppas det blir bättre med tiden.
(Dannis man tog bilder så jag hoppas där är några man kan lägga upp sen)

Efter simningen åkte vi mot mitt hem och åt på La trattoria tillsammans,
det blev en supergod Pasta Carbonara.

När vi kom hem började jag få ont i huvudet, sen kom illamående, mer huvudvärk, ont i nacken, ont i öronen. Nellie var gnällig och verkade må illa hon också. Hon andades konstigt och man hörde hur det körde i magen på henne. Jag tog två alvedon och gjorde sen henne redo för läggdags. Kl 20 gick vi och la oss och idag gick vi upp kl 06.30. Nellie var pigg, jag kunde sovit någon timme till. Jag drömde att Nellie hade börjat krypa, men det dröjer nog ett tag tills den dagen kommer.





Bara så ni vet tog detta mer än 1 timme att skriva,
det blir så när man har barn. Haha :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0