Så blev natten och Mamma Yogan

Igår somnade Nellie 22.30 så det var inte länge vi behövde leka för att trötta ut henne. Hon somnade i min famn och jag la ner henne i sin säng, hon vaknde så klart så jag tog upp henne. Släkte ljusen och stängde av tvn och satte mig i sängen med henne. La henne till bröstet och hon somnade igen, ännu en gång la jag ner henne i sin säng och nu gick det minsann. Yey! Hon sov vidare och vaknade kl 2. Jag gjorde en flaska ersättning, hon åt 100 ml och somnade i sin säng. Jag hann bli lite pigg eftersom jag fick springa upp och stå vid hennes säng och hålla flasken men somnade om ganska snabbt ändå. Sen vaknade hon kl 4 igen och då orkade jag inte göra en flaska så jag tog upp henne och la henne i min säng. Vi somnade och sen vaknade hon kl 6 och sen kl 7.30 igen.
Skulle bli glad om hon sov lite längre perioder och att jag inte gett vika och lagt henne hos mig men som sagt så får vi ta lite i taget och jag är ändå helt okej nöjd!

Kl 9.20 tog vi bussen mot Johanneslust för att gå på Mamma Yoga på Friskis & Svettis med Danni & Lando. Nellie skulle egentligen somnat på vägen men det ville hon så klart inte, så hon var vaken och småkinkig under yogan men fy för vad skönt det var att sträcka ut kroppen och göra lite yogaövningar. Där var en kvinna som fungerade som "barnunderhållare" under hela passet, hon är där varje gång och om något barn gnäller går hon dit och viftar med någon leksak, pratar med dem eller så tar hon upp dem en stund. Det var rätt skönt för man kunde mer fokusera på träningen än om man själv ska studsa fram och tillbaka som en studsboll. Jag fick ändå ta Nellie och ge henne mat mitt i så det var lite synd men nästa gång ska jag försöka att lägga upp det lite bättre så Nellie sover när det är dags för träningen. Yogan kommer besökas igen helt klart.

Sen åkte vi upp till stan för en promenad och lunch, det var extremt kallt så efter att vi gått en stund bestämde vi att vi skulle gå direkt till Café 2000 (igen, vi var där i förrgår också). När vi kommer dit är där fullt med folk och inte en plats ledig, så vi får gå vidare och bestämmer oss för att äta på Lotus så det var bara till att gå tillbaka där vi startade. Stelfrusna och svinhungriga var vi när vi äntligen kom fram och njöt av den goda maten. Det var jättegott med Asiatisk Buffé precis vad jag var sugen på. Varm god mat!

Nellie sover i min säng och jag sitter här, godissugen som tusan men jag har bestämt mig, nu får det vara nog! Nu måste jag skärpa mig! Kan inte äta godis och annat gott varje dag. Någon måtta får det va. Det var tufft att gå förbi godis-sektionen i affären igår när vi storhandlade. Jag stannade och tittade på godiset flera gånger men klarade av att styra bort tankarna och gå vidare. Visst ångrar man sig att man inte köpte något när man sitter här och känner suget men det blir bättre med tiden! Hoppas jag!



Kommentarer
Postat av: malin

Inte ska du ha dåligt samvete för att inte jag fick sova. Inte ditt fel ju. Jag blev bara så sugen på att testa. Men nu väntar vi nog ett tag till nästa gång. hehe. Skönt det funka bra för er. Kram

2010-03-10 @ 17:05:54
URL: http://rosbergmalin.blogg.se/
Postat av: Emma

Friskis är så bra! :D kul att du gillade mammayogan!

Förresten, nu är min bedömning av Ballerina kladdkaka uppe! Du måste prova den en dag. Så god! Prova den med flera kompisar annars kan man lätt äta allt själv haha

2010-03-10 @ 17:20:23
URL: http://gronlund.blogg.se/
Postat av: Caroline - Mamma till Julia

sitter här med min stora godisburk o trycker i huvudet

2010-03-10 @ 20:48:27
URL: http://juliaemiliaburehed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0