I'm back

Har haft en väldigt lång datorpaus, inte suttit framför en dator sedan i torsdags förmiddag och bloggade för en vecka sedan så jag får väl uppdatera er lite om vad som hänt i mitt liv under den gågna veckan. Ska försöka att inte babbla så mycket.

18/3 - Åkte hem till min mamma på middag och bestämde mig för att sova där då både mamma och min styvpappa hade semester förra veckan. De håller på att rensa i sitt hus som de ska sälja så jag hjälpte dem att inse att man inte kan spara allt skit i 10 år och inte använda det. Då är det nog lika bra att man slänger det!

19/3 - Fredagsmys, valde att stanna kvar hemma hos min mamma. Tog en promenad med Nellie i vagnen och åt god mat på kvällen. Självklart kollade vi på Let's Dance, mamma hade handlat hem godis till kvällen men jag klarade stå emot trots att de skickade skålen till mig 2 gånger. Jag valde att inte ens titta på godiset.

20/3 - Nellies pappa kom hem från USA på fredagen så han ville mysa med Nellie. Vi lämnade henne och åkte sen till Stadion Mässan där Cassandra (min lillasyster) hade en utställning med skolan och andra skolor i hela skåne.

(UF - Ung Företag, de läser om företagsekonomi och ska starta ett företag och allt vad det innebär. Så alla ställde upp montrar med sitt företag, sålde sina produkter och gjorde reklam för sig. Det fanns allt från speciella klädnypor till strumpor för att inte tappa bort och behöva leta par till ett glasunderlägg där man kan testa om drinken innehåller droger. De höll på att utforma en drogpinne istället för underlägg men hade inte lyckats få det färdigt i tid. Jag köpte ett underlägg för att sponsra deras arbete lite,
10 kr kostade den och det kan man ju leva med, haha.)

Efter vi gått på mässan en stund (jag, mamma, magnus och rebecca) åkte vi till Entré och åt Indiskt innan vi åkte och hämtade Nellie. Då hade hon varit hos sin pappa i 3 timmar och allt hade gått jättebra så det var skönt.

21/3 - Min storasyster hade 30års kalas på min brors restaurang i Höllviken, det bjöds på Italiensk Buffé och alla i släkten kom, trevligt! Efter kalaset åkte jag och Nellie hem till oss. Borta bra men hemma bäst! Det var skönt och lugnt att komma hem. Vi är ju trots allt 5 vuxna och Nellie när jag är hos mamma så det är fullt ös hela tiden då.

22/3 - (Min systers riktiga födelsedag, men vi har ju redan firat henne) Mammaträff hemma hos Darya, hon hade gjort pannkakor och vi spelade lite Wii Fit. Alla utom Paula och Elise kom, inte alltid alla kan träffas samtidigt men nu var vi ju nästan där. Jag och Nellie blev hämtade av Danni och Lando och tog sen en promenad hem som tog ca 30-40 minuter. Skönt med frisk luft och solen var ju framme och värmde.

23/3 - Igår tog vi det lugnt på morgonen, Nellie var lugn och på myshumör så jag njöt av att göra ingenting och bara krama och pussa på henne. Men kl 12 tog vi tag i oss, jag duschade, klädde på oss och sen tog vi vagnen vid 14.30 och gick mot Pildammarna/ UMAS. Det är ju Babysim på tisdagar kl 16. Jag skulle vara snäll och ge bröd till fåglarna men dem attackerade mig och vagnen, värst var när 3 stora gäss kom flygande och väsande mot mig, då kastade jag hela brödskivor mot dem men dem bara duckade och fortsatte gå mot oss. Jag slet åt mig vagnen och sprang bokstavligen därifrån, skrikande inom mig. Måste sett extremt roligt ut för dem som såg mig helt panikslagen. Anyway, efter babysimmet åkte vi med Danni och Lando i bilen, köpte kebab och gick upp till mig. De stannade bara en stund för sen skulle Danni på HLR- kurs. Jag och Nellie gick upp till grannen och tittade på "Halv åtta hos mig". 

24/3 - Idag blir det en runda på stan, ska möta upp några mammor och gå en sväng. Jag ska försöka springa in och kolla lite i någon affär när vi ändå är där uppe. Men det blir nog lite mer motionspromenad till att börja med. Sen ska vi äta lunch på Casa Mia, mums. Ikväll kommer Petra hit på middag efter sin praktik.

Well, det blev en hel del text ändå!

Nu ska jag försöka göra mig i ordning utan att väcka Nellie som sover i mitt knä.
Vi hörs kanske senare igen!
Ha en fantastisk dag!


Kommentarer
Postat av: Aliana - Gift 2-barns mamma! :)

Ja det SÅG gott ut iaf :) hehe



Ja, jag saknar gravidtiden som in i... men jag väntar nog ett tag med att ge mig på det igen. hehe :)

2010-03-24 @ 13:29:30
URL: http://alianalohmeier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0