Nellies dop

Den 28/2 kl 13.30 hade vi dop för Nellie,
hon döptes i St: Pauli Kyrka och efteråt bjöds det på dopkaffe i Hyllie IP.

Allt gick jättebra, dopakten var ganska lång om man frgar mig. Prästen berättade mycket om varför man döper och lite om lärjungarna och Jesus m.fl. Nellie var ganska trött så när prästen skulle ta vatten på hennes huvud såg det nästan ut som om hon skulle somna.

Faddrar blev min bror Martin, min syster Pernilla och Nellies pappas kompis Marcus.

Lägger upp de få bilder jag fått än så länge så kanske det kommer fler sen när jag får de bilderna som fotografen Pomle tog. Det filmades även men jag har inte fått tillgång till något mer än bilder som min pappa tog. Men här kommer dem.


Nellies 3 faddrar, marcus, pernilla & martin som håller henne.


Här har vi oss allihopa. Jag och nellies pappa till höger.


Nellie var trött och inte så glad, hehe


Tårtan som var enormt god


Nellie med sin farmor, farfar i bakgrunden


De lyssnar till min "vackra" stämma när jag inleder presentöppning


Presentöppningstime

Här kommer bilder på lite av det hon fick i present, har dock inte hunnit ta bild på allt, hon fick även massa kläder och en Nalle Puh service av hennes fina vän Julia + mamma Carro. Kan lägga upp bild på det sen också men lägger upp detta så länge.


Stor nalle, Gunghäst och en Giraff man drar efter sig


Stapelgubbe, Speldosa och "Drake" med brodering


Lite böcker, två med sånger och visor i. Disney boken fick hon av min kompis Sophie som hon hade haft när hon var liten och hon skrev en fin text på uppslags-sidan.


Den första boken gjorde jag till henne. De andra två är berättelser där Nellie själv står med i handlingen, även jag, mormor, pappa och moster finns med.


Pengar som ska sättas in på konto tills hon fyller 18


Halsband


Smycken (armbandet fick hon dock när hon föddes)


En scrapbook som redan var påbörjad


Ett exempel på hur det ser ut i boken, fint.

Tack till alla som medverkade på Nellies dop och tack för alla gåvorna!
En liten extra hälsning till min underbara farmor som inte kunde vara med,
men jag vet att hon tänkte på oss borta i Stockholm.
Tack till farfar, faster och Roffe för att ni åkte hela vägen hit!



Kommentarer
Postat av: Maria

Naw vad trevlig :) fina presenter sessan fick på dopet ..grattis i efterskott till hennes dop :)



Vi bor faktis borta på hermosdal :) vart bor ni kram

2010-03-06 @ 16:11:49
URL: http://mnielsenl.blogg.se/
Postat av: malin

Så fina ni var och så fina presenter! :) Du och din syster är verkligen lika!

2010-03-06 @ 20:07:03
URL: http://rosbergmalin.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilket vackert dop och så fina ni var!Du är supersnygg i frisyren och hårfärgen gumman min! Puss

2010-03-07 @ 08:33:20
URL: http://gronlund.blogg.se/
Postat av: Suz

Hej Nicole! Farmor berättade att du hade lagt ut bilder på presenterna. Det blev många, fina presenter till Nellie. Vi tycker att det var trevligt att åka ner och träffa er alla. Just idag är jag hemma och är lite ynklig. Har åkte på en halsfluss - tur att det var denna helg jag var sjuk och inte förre helgen. Massor av kramar faster :O)

2010-03-08 @ 09:34:37
Postat av: malin

Jätte fint dop & fina presenter.



Hur många gäster hade ni på ert dop?



(Är lite nyfiken för att jag ska dop i helgen och har ingen aning om hur mycket tårta osv man ska göra, kommer ca 70pers)



Kram

2010-03-09 @ 23:09:51
URL: http://m4ll4n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0