Nu är det dags

Ikväll påbörjar vi sova-i-egen-säng övningen. Jag vill att Nellie ska kunna sova i sin spjälsäng nu så jag får sova själv i min säng plus att jag tror (hoppas) att hon kommer sova bättre och inte vakna av att jag rör på mig på nätterna. Jag lät henne somna vid bröstet, hon vaknade när jag la henne i sängen. Så jag tog upp henne, lät henne somna vid bröstet igen och försökte lägga ner henne ännu en gång men hon vaknade. Men efter någon sekund slöt hon ögonen och jag blev glad, men så "trillar" handen åt sidan och hon vaknar direkt. Jag tänker att jag minsann inte ska ge upp lätt idag då jag är ganska pigg och känner att jag orkar en kamp ikväll. Tar upp henne på nytt men går runt med henne, hon gnäller med slutna ögon, jag tar nappen och ger henne den. DET FUNGERADE, hon märkte ingen skillnad och somnade om direkt. Hon har inte tagit nappen på hur länge som helst men när hon är så här trött verkar det fungera. Jag la ner henne igen och hon sover där nu, i sin säng! Ska försöka hålla koll på tiderna hon vaknar ikväll.
Update imorgon.

Snart läggdags, först se slutet på "Stjärnkockarna".
Natti Natt


Kommentarer
Postat av: malin

oohh jag ska hålla tummarna på att det fungerar bra med sängen inatt. :)

2010-03-08 @ 21:25:16
URL: http://rosbergmalin.blogg.se/
Postat av: Maria

har du testat med andra nappar :) hon kanske inte tycker om just den nappen ...fick testa 100 olika innan jag komm till rätta :) hoppas det funkar nu :) kram

2010-03-08 @ 21:34:24
URL: http://mnielsenl.blogg.se/
Postat av: Nicole

Ja hon sover än i alla fall :) en timme! :P

2010-03-08 @ 21:38:32
URL: http://livinginthepresent.blogg.se/
Postat av: Maria

mickaela har aldrig tagit napp dock kunde jag inte amma (mjölkförgiftning) men hon var mer för sin flaska än napp :S tokiga tjej



lille man har dom mam napparna silikon som är rundare fast breda på sidan.



dom sover jätte bra lägger dom 8 båda 2 sessan sover hela nattten lille man kan vakna runt halv 1 vill ha flaskan och sedan sover han igenom natten.



Men du ammar fortfarande ??? Napp är lätt att ta bort med tiden om man gör det smart :) kanske du kan lägga lite bröst mjölk på nappen så kanske hon tar den just då hon skall sova sen kan du ta bort den när hon väl har somnat ...tips bara :)



eller kanske ha en snutt lägga den över huvudet lille man älskar de bruka ha en filt istället så han kan ligga och hålla om den när jag väll lägger honom :)



oj blev mycket hehe hoppas du får användning av något av de :) kram

2010-03-08 @ 21:48:37
URL: http://mnielsenl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0