Seg dag

Hon somnade ju till slut i sin säng igår, dock sov hon bara 2,5 timmar sen sov hon hos mig efter det, men hon sov trots allt i SIN säng som hon totalvägrat sedan hon var en månad ungefär. Vagnen har gått bra, soffan med, ja i stort sätt överallt utom spjälsängen då hon bara skrikit så fort man kommit nära den. Övning ger färdighet, right!

Idag har vi inte gjort mycket, bara varit hemma. Badat Nellie, duschat mig, kollat på tv, lekt med Nellie, gett Nellie mat och bytat några blöjor. Haha. Som tur var kom mamma och hämtade oss kl 18.30 så vi kunde åka och storhandla. Så nu har jag handlat hem lite mat till veckan, måste skärpa mig med matlagning och min kost. Köpte ersättning som jag tänkte börja ge Nellie för att vänja av henne från amningen nu sakta men säkert.

Köpte en ny bordslampa som jag nu har på mitt middagsbord så man kan se vad man äter och så köpte jag lite leksaker till Nellie:
Obs, dålig bild.



Hon somnade på vägen hem och sov till 20.45 ungefär. När hon vaknade tänkte jag att jag skulle ge henne ersättning och att hon skulle somna i sin säng. Det gick inte som planerat och hon är fortfarande vaken, trött, mätt och kräker bara. Men hon kommer inte till ro så nu får jag försöka trötta ut henne för jag börjar bli sugen på att gå och lägga mig.
Så nu blir det lek med nya leksakerna.

Vi hörs imorgon, sov så gott!


Kommentarer
Postat av: malin

Övning ger färdighet - så sant!

Lily sov med mig i nästan två månader. Visst var det super mysigt, men jag sov inte alls bra. För det första var man rädd att rulla på henne, eller att man skulle råka väcka henne för minsta lilla rörelse. För det andra så ville hon bara ligga mot min mage och mitt bröst så jag fick alltid ligga på sidan mot henne. Så jag kunde aldrig vrida mig eller ligga på rygg och armen domnade bort, så till sist beslutade jag mig för att hon skulle börja sova i egen säng.



Första natten sov hon 2-3 h andra natten 5h.. och sedan blev det bara mer och mer timmar. Köpte en sådan sängmobil med musik och sen jag köpte den kan jag lägga henne i sängen och hon kan ligga där och jollra hur länge som helst, och till slut sova och ibland sova i 10h på sträck! MIN RÄDDNING!



Nu har jag inte sovit en enda natt med henne på över en månad. Visst saknar man ju det men samtidigt sover vi båda så mycket bättre. Så på dagarna brukar jag passa på att ligga och mysa med henne lite extra i stället :)



Så fortsätt så ska du se att det blir längre och längre stunder! =)



Kram på er

2010-03-09 @ 23:07:17
URL: http://m4ll4n.blogg.se/
Postat av: Maria

jag kom och tänka på en sak jag gjorde med sessan när hon va liten.



Jag flyttade själsängen brevid vår och tog ner ena sidan så jag kunde lägga min hand brevid hennes ansikte så hon kände av mig :)



eller så la jag in en t-shirt som hade min lukt men det tog lite tid innan hon kom till ro i sin egen säng.



Ett tag gjorde jag så att hon fick somna med mig i sängen och sedan rullade jag över henne till sin säng för jag hade den brevid vår och det funkade oxå :)



Finns hundra saker man kan testa nåt av funkar för eller senare :)

2010-03-09 @ 23:27:52
URL: http://mnielsenl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0