Sleeping Beauty

Då har Nellie somnat för natten, hon åt gröt vid 18.30, fick ett litet bad efteråt och sen tog jag på henne pyjamas. Redo för läggdags. Jag tänkte vara smart och ge henne en flaska ersättning när hon låg i sin säng så hon kunde somna där, men det ville så klart inte hon. Jag tog upp henne i min famn och försökte med nappen, hon blev bara arg så jag satte henne upp i mitt knä. Ser hur ögonlocken är tunga och hon somnar, sittande, jag håller bara henne bakom ryggen med handen. Sen tappar hon huvudet som man gör själv när man somnar sittande och vaknar så klart igen. Hon måste vara trött tänkte jag så jag ställde mig upp och vyssjade henne och efter en liten stund somnade hon.
Nu ligger hon i sin säng och sover gott.

Hon börjar bli duktig på att sova i sin säng nu, jag försöker lära henne att somna utan att ligga vid bröstet och snutta. Lite mer övning sen kanske någon annan än jag också kan få henne att somna. Det krävs ju om jag ska kunna gå ut med min syster och hennes kompisar den 27 mars och med Carro och hennes vänner den 1 april. Så öva öva öva. Får nog ha en övernattningstest hos både hennes mormor och hennes morfar. De är nämligen tänkte som babysitters. Min pappa är först på tur den 27 mars.

Nu ska jag kolla lite på tv och sen ska även jag hoppa i säng,
tvätta kl 7 imorgon så det blir till att ställa klockan för säkerhets skull.


kan själv


Kommentarer
Postat av: Emma

Neeej men så söt lillan är med flaskan!

Ja, kolla på Nelly, superfina kläder där men kärar ju ner sig i på tok för mycket. Men vad duktig du är gumman, hur går det med träning och godisförbud? Tror klänningarna suttit lika bra på dig!!

2010-03-15 @ 20:50:03
URL: http://gronlund.blogg.se/
Postat av: Snart pappa.

vilken söt bild! =)avgudar. Emma har gått in i V21 nu =)

2010-03-15 @ 22:55:04
URL: http://pappatobbe.blogg.se/
Postat av: Maria

Naww vilken litten sötnos :) skönt att det går bra med att hon sover i sin säng :)

2010-03-15 @ 23:33:19
URL: http://mnielsenl.blogg.se/
Postat av: Snart pappa.

God morgon hoppas du har haft en bra början på dagen. Nu är det tänk att börja ha tävlingar i bloggen, och vad tycker du om det? =)

2010-03-16 @ 10:02:23
URL: http://pappatobbe.blogg.se/
Postat av: Maria

Naw låter skönt jo :) Du vet om att det gör inget om hon får gråta lite oxå :)



Lilla prinsen har kommit in i en sån vagga sjunga period nu så jag har gjort så här att efter han har fått sin flaska om han inte somnat så går jag in ger han nappen säger god natt god natt nu skall prinsen sova och sedan går jag utt



Fått göra det 3 gånger gått in var 10 min och sedan så ger han sig och vänder sig och somnar :)

2010-03-16 @ 10:48:33
URL: http://mnielsenl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0