Tråkväder

Igår var det helt underbart väder, man kunde gå runt i kortärmat utan att frysa en sekund. Somliga gick till och med i jeans-shorts på stan (lite tidigt kanske men det var ju varmt så). Så vaknar man idag till regn, jaha?! Jag vill ha sol och värme.

Idag ska Nellie till sin pappa, han ska hämta henne kl 11 och kommer sen ha henne till 15-16 ungefär, lite beroende på hur det går. Jag tänkte gå på stan igen i solen men nähä, det ville inte vädret tydligen. Får se om Petra kan tänka sig att gå med bort på Entré.

Ikväll är jag bjuden på spel-, vin- och ölkväll hemma hos Emma som nyss flyttat in i ett litet "kollektiv". Så jag tänkte faktiskt gå dit, sen får man se hur det går. Min kompis Sophie ville passa Nellie och hon har barnvanan inne. Hon var aupair i Milano i 6 månader, eller var det mer? Anyhow, hon hade väldigt stort ansvar och tog hand om en pojke på 2 år och en flicka som bara va någon månad när hon kom dit. Så hon har haft hand om en 5 månaders bebis innan, känns tryggt.

Får hoppas Nellie är medgörlig idag och inte så mammig som igår. Sophie var här och jag tyckte hon kunde ge Nellie ersättningen och öva men det ville inte Nellie! Hon vägrade flaskan men när jag tog henne så gick det bra. Jag får kanske natta henne och gå till festen sen annars, den ligger bara en gata bort så det går snabbt att ta sig dit och hem. Skönt om det skulle behövas!

Det blir många timmar utan min lilla ängel idag, men det känns som jag lika gärna kan börja vänja mig redan för det kommer bli mer och mer ju äldre hon blir. Såg reklam för något svenskt realityprogram där ett par åkte ifrån sin 5 månaders dotter för att delta i en tävling som skulle pågå i 10 veckor, så mina fjuttiga timmar idag är ju ingenting i jämförelse med dem. Deras barn kommer ju inte känna igen dem sen när de kommer hem från inspelningen, det måste vara en hemsk upplevelse. Hade aldrig klarat de!

Ska bli spännande att se hur vi hanterar det både jag och Nellie, det är säkert jag som kommer må sämst och sakna henne mer än hon kommer sakna mig. Hon kanske inte ens kommer märka att jag inte är där. Vi får helt enkelt se. När vi är ensamma hemma kan jag oftast inte gå ut ur rummet utan att hon börjar hyperventilera men om någon annan är hos henne brukar det gå bättre i alla fall, hon är lite sällskapssjuk.

Nu kanske jag ska ta tag i mig och göra något vettigt, mysa med Nellie lite innan hon ska iväg! Vi hörs lite senare och jag uppdaterar er om hur det går lite senare.

Ha en bra dag trots det trista vädret.
Filmkväll med massa godis hade inte varit en dum idé :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0